L'horari lectiu de l'escola és el següent:
matí de 9 a 2/4 d'1
tarda de 3 a 6
Calendari: de l'1 de setembre a finals de juliol.Tanquem uns dies per Nadal i Setmana Santa.
matí de 9 a 2/4 d'1
tarda de 3 a 6
Calendari: de l'1 de setembre a finals de juliol.Tanquem uns dies per Nadal i Setmana Santa.
Cangur: les famílies disposen també d'un horari d'atenció
optatiu, tant a primera hora del matí ( de 2/4 de 8 a 9 ) com a última hora de
la tarda ( de 6 a 7 de la tarda).
Situat en un edifici singular, disposa de
llum natural en totes les estances i d'unes dimensions que permeten una relació
i un funcionament familiars. El fet de comptar amb planta i pis permet crear
diferents zones. Per als més petits, dormitori i terrassa d'ús exclusiu. Per
als més grans, sol i llum al pati a les estones d'esbarjo.
EL MEU PETIT HORT
2 AULES AMB INFANTS DE 1 A 2 ANYS
UN TERRAT AL PIS DE DALT
2 AULES AMB INFANTS DE 2 A 3
ANYS
Equip Professional
El Tic-Tac compta amb un grup de professionals titulats i l'avalen molts anys d'experiència en el món de la primera infància.
L'equip
està format per mestres, tècnics especialistes en primera infància, psicòloga i
especialista de música.
L'escola s'estructura amb agrupaments
estables de nenes i nens, organitzats segons l'edat.
LA JUDIT
LA SÍLVIA
LA LAIA
La franja de 2/4 d'1 a 3 és opcional i està reservada a l'estona de dinar i al
descans.
El
Tic-Tac disposa de les instal·lacions adequades i de cuinera pròpia. El menjar
s'elabora diàriament al centre i permet atendre la diversitat de necessitats:
dieta, triturat, semisòlid, atenció a les intoleràncies, etc.
HORA DE DINAR
Famílies
Per al benestar dels infants, és important crear un entorn estable, segur i ple
d'afecte. Per aquest motiu, és bàsic que famílies i educadors "caminin"
plegats.
Hem
teixit una xarxa de relacions i informacions amb les famílies. La intenció de
les comunicacions és diversa i s'estableixen a través de formats diferents.
Oferim una agenda diària, entrevistes personals, reunions col·lectives amb
passi de vídeo, informacions pedagògiques periòdiques, cartelleres amb treballs
i fotografies, plafons informatius, informes personals.
A les entrades i a les sortides, l'espai
de la porteria de l'escola permet que els nens i les nenes estableixin relació
amb els pares en el marc escolar.
ESPAIS AMB LES FAMÍLIES
MENSUALS
ON COMPARTIM MOMENTS PLEGATS
Festes Populars i Aniversaris
L'escola, com a institució immersa en una societat i una cultura determinades,
celebra una sèrie d'esdeveniments que fan referència a les nostres tradicions.
Així, el propi calendari ens marca el repertori: la Castanyada, el Nadal, els
Reis, Carnestoltes, St. Jordi…
També, encara que en un altre sentit, ens agrada molt celebrar els
aniversaris dels vostres fills. Una festa, amb corona, ballaruga i danses,
contribuirà a fer el dia més especial.
PETITS PROJECTES FASCINANTS
Hàbits
Els
hàbits són fonamentals per tal que els infants adquireixin una autonomia
personal i facin seves determinades formes de comportament social que esdevenen
indispensables per a la seva formació i integració al món.
És
per això que treballem:
*Hàbits
d'ordre personal: menjar, netejar-se, col·laborar a vestir-se, saber-se
controlar els esfínters, etc.
*Hàbits
socials: compartir joguines, recollir-les, esperar per ser atès, etc.
*Hàbits
de treball: realitzar encàrrecs senzills, començar i acabar una feina, etc.
Observar, explorar i descobrir directament qualitats,
perceptibles amb els cinc sentits, d'alguns elements de l'entorn més proper.
Conèixer alguns dels costums i estils de vida referits a la pròpia cultura.
Obrint l'interès envers la vida social i els respecte a la natura, pretenem
complementar lavida familiar dels nens i de les nenes. D'aquesta manera,
treballem en la seva formació en un marc de sociabilització respectuós amb
l'altri.
El nen/na, mitjançant la seva
relació amb l'entorn (medi, adult, nens, nenes …) va desenvolupant les seves
capacitats sensorials, motrius, intel·lectuals, afectives i de relació. En
aquest procés d'evolució progressiu, es construeix la identitat personal, per
mitjà del reconeixement de la pròpia individualitat.
ELEMENTS DE LA NATURA
ELEMENTS DE LA NATURA
SORTIDES
Continguts d'Aprenentatge
En
aquesta etapa, es treballen els llenguatges verbal, musical, plàstic i
matemàtic. Són mitjans d'expressió i comunicació lúdics i creatius que es
manifesten en el procés d'aprenentatge de forma interrelacionada.
De
la mateixa manera que un entorn ric lingüísticament facilita l'aprenentatge
d'una llengua, podem dir que tan sols a partir d'un entorn ric, entès es termes
generals, el nen/nena podrà construir-se el seu propi coneixement.
A fi que els nens puguin exercitar les
seves capacitats i per afavorir que assoleixin l'hàbit del raonament i
l'adquisició de conceptes nous, oferim als infants un gran nombre de situacions
i recursos per a l'aprenentatge.
PEDAGOGIA DE LA LLUM
CIÈNCIA
JOC A L'EXTERIOR
EXPERIMENTACIÓ
El
nostre centre garanteix una línia de continuïtat pedagògica amb l’Escola del
Sol, que abasta tota la programació de l’Educació Infantil de Segon Cicle i de l’Educació
Primària. El pas a l’educació secundària obligatòria i post-obligatòria està
garantit amb l’escola Ramar 2, amb qui tenim subscrit un conveni de
col·laboració.